זהירות – טפילים!

עונת האביב מוכרת לכל בעל חיית מחמד בתקופת פריחתם של טפילים כגון קרציות ופרעושים. מעבר למטרד הברור שטפילים אלה יוצרים לחיות המחמד, חלק מהםm1 מהווים מטרד גם לבני אדם, בעוד שאחרים עלולים להוות סכנה בריאותית של ממש.

מומלץ להיערך כבר עתה בכדי למנוע התפשטות טפילים לקראת העונה החמה.

פרעושים וקרציות

• בקיץ, פרעושים וקרציות מתרבים בקצב מהיר ולכן, יש להקדים תרופה למכה, ולהתחיל כבר בחודשי האביב, בטיפול מונע. חשוב מאד להשקיע בתכשירים טובים ולא לחסוך בנושא זה. השוק מציע כיום סוגים שונים של טיפולים בתרסיס, באמפולות ובזריקות. פנו לוטרינר שלכם לקבלת ייעוץ.

• הסכנה בטפילים אלו טמונה בכך שהקרציות נושאות מחלה בשם "קדחת קרציות", שבמקרים קיצוניים עלולה לגרום למוות של בעל החיים. בנוסף, גם הקרציות וגם הפרעושים "יושבים" על גוף הכלב ומוצצים את דמו. כתוצאה מכך, גורים עלולים לסבול מאנמיה. בנוסף, הטפילים גורמים לאלרגיות קשות אצל הכלבים.

• במקביל לטיפול העונתי, יש להמשיך בשגרת הטיפול והחיסונים ולהקפיד גם על תילוע בתקופות קצובות.

נחשים וחרקים:

בנוסף לטפילים המתרבים בעונה החמה, האביב הוא גם תחילת עונת הנחשים. המפגש בין כלבכם לנחש עלול להסתיים בפגיעה חמורה ואף במות הכלב. לכל אורך האביב והקיץ מומלץ לנהוג זהירות יתרה מפני עקיצות ונשיכות:

• האביב והקיץ הן גם העונות האהובות על הנחשים. בשעות הערב, כשקצת מתקרר בחוץ, יוצאים הנחשים ממקום מחבואם בחיפוש אחר מקור מים: ברז מטפטף, דשא מושקה ואפילו קערת המים של כלבכם. הכלב, מתוך סקרנות, ניגש לרחרח את הנחש, ובד"כ מוכש בפניו. הכשת הנחש גורמת לכלב סבל גדול מאד. באזור הפגוע מתפתחת נפיחות גדולה, ולעיתים ניתן לראות נקודת דם. בכל מקרה של חשד להכשה, יש לפנות בדחיפות לרופא ווטרינר המטפל, לקבלת נסיוב מתאים.

גם היתושים, הדבורים וחרקים רבים אחרים מתרבים במהירות בעונות החמות. במידה והכלב נעקץ ע"י חרק ייתכן ותהייה נפיחות במקום העקיצה. רצוי לפנות אל הווטרינר גם במקרה זה, אף כי כאן הטיפול פחות דחוף, ולעיתים ניתן לקבל הנחיות לטיפול בשיחת טלפונית עם הווטרינר.

vet-02

vet-05